Fortsättning"/>

Styr ljusinsläppet trådlöst med FYRTUR och KADRILJ rullgardiner

Vi uppskattar ditt intresse för våra smarta rullgardiner KADRILJ och FYRTUR. Säljstarten för dessa rullgardiner är senarelagd. På IKEA vill vi alltid erbjuda bästa möjliga produkt till våra kunder. Vi har hittat en möjlighet till ökad funktionalitet och kommer nu att uppdatera produkternas mjukvara innan vi släpper rullgardinerna i våra butiker. För närvarande har vi inte någon närmare information om när säljstarten i Sverige blir, men de flesta IKEA marknaderna kommer att säljstarta KADRILJ och FYRTUR under 2019.

Med de smarta rullgardinerna FYRTUR och KADRILJ kan ljusinläppet styras trådlöst från sängen, soffan eller skrivbordet tack vare medföljande IKEA TRÅDFRI fjärrkontroll. Upp till 10 rullgardiner kan parkopplas med en och samma fjärrkontroll. FYRTUR är en mörkläggande rullgardin som stänger ljuset ute helt, medan KADRILJ släpper igenom lite ljus och minskar ljusreflektionerna på din skärm.

Rullgardinerna blir även kompatibla med IKEA TRÅDFRI app som möjliggör styrning direkt från mobil eller surfplatta tillsammans med vårt övriga IKEA Smart sortiment. Appen adderar funktioner som förenklad parkoppling och timerstyrning av rullgardinerna. TRÅDFRI app kan anslutas till både Apple Home, Google Assistant och Amazon Alexa för röststyrning.

Bra att veta:
Fjärrkontroll, uppladdningsbart batteri, batteriladdare, trådlös signalförstärkare och zigbee repeater medföljer. Upp till 10 trådlösa rullgardiner kan paras ihop med en fjärrkontroll. För att rullgardinens trådlösa funktionalitet ska fungera ska en zigbee repeater (inkluderad i paketet) vara inkopplad i ett eluttag inom 10 meter från rullgardinen. Rullgardinen är förprogrammerad med fjärrkontrollen och zigbee repeatern. Monteringsanvisning FYRTUR. Monteringsanvisning KADRILJ.

Produktinformation:
FYRTUR mörkläggande rullgardin, trådlös/batteridriven, grå.
60×195 cm 995:-
80×195 cm 1195:-
100×195 cm 1295:-
120×195 cm 1395:-
140×195 cm 1495:-

KADRILJ rullgardin, trådlös/batteridriven, grå.
60×195 cm 899:-
80×195 cm 995:-
100×195 cm 1095:-
120×195 cm 1195:-