IKEA sover över i centrala Stockholm

Den 11 februari 2019 öppnar IKEA SOVRUM i centrala Stockholm – en tillfällig butik och upplevelse för bättre sömn och välmående. IKEA SOVRUM erbjuder ett program med föreläsningar, workshops och författarledda sagostunder. Öppet till söndagen den 10 mars.

Efter nya butiker i centrala New York, Paris och Moskva fortsätter IKEA att testa nya koncept i stadskärnorna även i Sverige. Den 11 februari öppnar IKEA SOVRUM, i nära anslutning till IKEA KÖK på Regeringsgatan i centrala Stockholm. IKEA SOVRUM är en tillfällig butik på 400 kvadratmeter som visar inspirerande sovrumslösningar, smart förvaring och en mindre sängstudio.

– Vi provar hela tiden nya format och koncept för att se hur vi på bästa sätt kan möta våra kunder. Vi vet att sovrummet är det utrymme svenskarna rankar högst när det gäller att skapa sig en lugn och privat plats hemma och med IKEA SOVRUM vill vi hjälpa till att förverkliga det, säger Mattias Johansson, säljchef på IKEA Sverige.

I den tillfälliga butiken kan man med hjälp av kunniga säng- och förvaringsexperter planera, köpa och ta med sig delar av IKEAs sovrumssortiment direkt. Man kan också beställa och få sin nya säng hemkörd samma dag med fossilfri hemleverans eller låta sig inspireras av olika lösningar och aktiviteter. Hela sortimentet på IKEA.se finns tillgängligt för hemleverans, med möjlighet att beställa montering och installation för den som vill.

– Vi vill göra det enkelt för stockholmarna att få en bättre vardag genom att fokusera på sovrummet och god sömn. Det handlar om allt från kunskap och forskarrön till personlig komfort, avslappning och inredningstrender, säger Karima Kinana, butiksansvarig för IKEA SOVRUM.

Först ut i programmet är sömnforskaren Christian Benedict med föreläsningen ”Så sover du bättre” som visar hur en god natts sömn förbättrar minne, humör och koncentrationsförmåga. Andra programpunkter är ”Sluta stressa – börja sova” med psykologen Marie Söderberg, ”Det hållbara hemmet”, med Jonas Carlehed, hållbarhetschef på IKEA och ”Styr upp garderoben” med förvaringsexperten Paulina Draganja som menar att ordning och reda sparar tid, miljö och relationer.

IKEA SOVRUM har öppet från 11 februari till och med 10 mars.
Läs hela programmet: ikea.se/sovgott

Öppettider: vardagar 10-20, lördagar 10-18, söndagar 11-17
Adress: C/o Regeringsgatan 61

Kontakt:
Tina Björeman, 0733-47 11 70
Byline: ”Foto: IKEA” #IKEASOVGOTT #IKEASOVEROVER #IKEASOVRUM

1 – 3.
HOMMELVIK
kontinentalsäng 19 995:- Hidrasund fast, Tistedal natur. 892.281.46  ÄNGSLILJA påslakanset med 2 örngott 299:- Vit. 903.185.51  VÄGTISTEL påslakanset med 1 örngott 379:- Rosa. 303.857.70  JOFRID pläd 399:- Natur. 603.957.44  NYMÅNE vägglampa 499:- Vit. 403.367.60

4.
ÄNGSLILJA
påslakanset med 2 örngott 299:- Vit. 903.185.51  VÄGTISTEL påslakanset med 1 örngott 379:- Rosa. 303.857.70  VÄRDERA tekopp/fat 35:- Vit. 402.774.59

5.
ELVARLI
förvaringssektion med låda 1890:- Vit. 591.573.53

6 – 8.
DUNVIK kontinentalsäng, 160×200 cm, 7495:- HÖGVÅG fast, TUDDAL ljusgrå. 25-års garanti. 192.491.09  PUDERVIVA påslakan med 2 örngott 799:- Natur. 203.375.86  PUDERVIVA påslakanset med 2 örngott 799:- Mörkgrå. 403.530.33  ÄNGSLILJA påslakanset 1 örngott 149:- Grå. 303.186.67  ARÖD arbetslampa 399:- Antracitgrå. 803.891.29  VIKHAMMER avlastningsbord 599:- Svart. 903.889.78

9.
PUDERVIVA påslakan med 2 örngott 799:- Natur. 203.375.86  ÄNGSLILJA påslakanset 1 örngott 149:- Grå. 303.186.67  VARDAGEN tekopp/fat 29:- Mörkgrå. 302.892.88  HÖGMODIG kaffebryggare för droppkaffe 199:- Klarglas/rostfritt stål. 903.589.62

10.
MERÅKER dörr med gångjärn till PAX garderober 875 kr/st. Mörkgrå. 10-års garanti. 891.228.28

11-13.
MALM
sängstomme hög med 4 sänglådor mittbalk och ribbotten 3385:- Vitlaserad ek. 890.274.21
HYLLESTAD pocketresårmadrass 3495:- Medium fast/vit. 804.258.58
PLATSA
stomme med FONNES dörr 230:-/st 60x40x40 cm. Vit.  PLATSA stomme med FONNES dörr 320:-/st 60x40x60 cm. Vit.

14.
IVAR byrå 3 lådor 899:-/st Furu. Här vitlaserade. 901.452.68