YPPERLIG kollektion – i samarbete med HAY

Den 6 oktober 2017 lanserar IKEA sitt kreativa samarbete med det danska designföretaget HAY. YPPERLIG kollektion innehåller både större möbler för vardagsrum och matrum, men även mindre inredningsdetaljer och bruksföremål – däribland en uppdaterad version av den ikoniska blå IKEA kassen.

Genom att kombinera färger, material och innovativa produktionstekniker erbjuder YPPERLIG en samling basprodukter med högt designvärde för dagens drömmar och behov. En samtida men ändå tidlös kollektion – skapad för att användas och leva vidare i många år.

”Jag tror att samtiden i hög grad handlar om att utbyta erfarenheter, och att framtiden kommer att präglas av samarbeten. Det viktiga blir att välja rätt typ av samarbeten där båda parter kan bidra. Med kombinationen av IKEA och HAY kände jag att vi båda hade mycket att komma med och att vi gjorde detta tillsammans.” Mette Hay.

Läs mer: IKEA pressmaterial YPPERLIG HAY 2017
Säljstart: 6 oktober 2017. YPPERLIG kommer finnas i varuhusen under en längre period och lagret fylls på efter hand.

Ladda ner högupplösta pressbilder genom att klicka på respektive bild i galleriet nedan. Ange ”Foto: IKEA” som bildbyline i direkt anslutning till bilden och/eller produktinformation med hänvisning till IKEA. Vid digital publicering hänvisa till IKEA.se/ypperlig #IKEA #YPPERLIG #collection #HAY

Filmer:

Animationer: