Nyheter barn – höst och vinter 2017

I höst/vinter välkomnar vi ett nytt gosigt gäng mjukdjur som är gjorda för att kramas, trösta, busa och lyssna. Dessutom är de pålitliga och säkerhetstestade. I sortimentet ingår även mjuka bollar, perfekta för inomhuslek utan kras. Läs mer: Pressmaterial mjukdjur höst och vinter 2017

Ladda ner högupplösta pressbilder genom att klicka på respektive länk i galleriet nedan. Vid digital publicering vänligen hänvisa till www.ikea.se, för print ange ”Foto: IKEA” som bildbyline i direkt anslutning till bilden och/eller produktinformation med hänvisning till IKEA
.

TILLGIVEN serie – mjuka textililer för de minsta barnen. I nya TILLGIVEN serie ingår påslakan, filtar och frotté i milda färger och mönster som gör dem enkla att kombinera. De tätvävda påslakanen i naturmaterialen lyocell och bomull är extra sköna mot barnets hud men även slitstarka. Handdukarna med huva har hög uppsugningsförmåga så att lilla barnet snabbt blir torr och håller värmen.

.

Mer LATTJO för barnen:
Med nya fantasifulla motiv på LATTJO påslakan hoppas vi att både barn och vuxna blir inspirerade att skapa egna godnattsagor tillsammans. En mjukisskateboard och en söt robot med långa kramvänliga armar i samma serie erbjuder både vila och kreativa lekar.

Säkerhet i fokus: Barnen är det viktigaste vi har. Därför prioriterar vi alltid deras säkerhet. Genom att göra riskanalyser och följa de strängaste säkerhetskraven minimerar vi de flesta risker. Men vi nöjer oss inte med det. Alla våra barnprodukter och leksaker måste också genomgå och klara tuffa tester.

”Så långt som möljligt simulerar vi verklig användning i testerna. Till exempel så testar vi våra mjukdjur med svett- och salivenzymer för att simulera ett barn som tuggar på sitt mjukdjur och sover nära det varje natt. På så vis får vi bekräftelse på att våra mjukdjur är fria från skadliga kemikalier och är hälsosamma att använda för våra yngsta kunder.”

Charlotte Jönsson, Team Manager of the Law and  Standards Chemistry Team, IKEA