LUSTIGT serie – oktober 2018

Med LUSTIGT är det fritt fram för kul kreativitet och härlig gemenskap. Sätt fart på det logiska tänkandet eller få igång hela kroppen. Här finns roliga färger och snälla former, som passar barn i alla ådrar.

LUSTIGT serie skapades genom samarbete och mycket skoj. Under designprocessen fick många barn leka med produkterna och ge sina tankar om vad som kunde förbättras eller förändras. Det gav viktiga insikter och en stor ögonöppnare: försök inte ge barn regler för lek, de kommer bara att bryta dem.

– Lek betyder allt för oss. När vi skapade bilderna till LUSTIGT serie började vi med en gemensam idé och lekte tills det var klart. Vi ville skapa en värld där vad som helst kan hända, ett föränderligt mönster som väcker fantasi, nyfikenhet och skapar förvirring hos barn i alla åldrar. Vi hoppas att du upptäcker nya saker och möjligheter hela tiden, säger Björn Atldax och Karl Grandin, konstnärer och formgivare. Läs mer i LUSTIGT pressmaterial.

IKEA är en partner till Generation Pep som arbetar för att alla barn och ungdomar i Sverige ska ha möjlighet att leva ett aktivt och hälsosamt liv. Sverige är idag ett av Europas mest stillasittande länder och andelen barn som når den rekommenderade mängden fysisk aktivitet, 60 minuter om dagen, är liten. IKEA delar synen på att vårt samhälle står inför stora utmaningar när det kommer till barn och ungdomars hälsa och livsstil. Läs mer om Generation Pep.

Säljstart LUSTIGT: 1 oktober 2018 på alla IKEA varuhus i Sverige och IKEA.se
Bildbyline: ”Foto: IKEA” #IKEALUSTIGT #IKEA #LUSTIGT
Kontakt: press.sto@ikea.com

Produktbilder:
Produktinformation och pris, se pressmaterial

 

Senaste inläggen