IKEA katalogen 2018 – Bilder och filmmaterial

Rum för livet är temat för IKEA katalogen 2018 som fokuserar på rummet där mycket av livet händer: vardagsrummet. Det handlar om att strunta i konventioner och inreda för det man älskar att göra och som man vill leva. Läs hela pressmeddelandet här!

IKEA katalogen 2018 är 328 sidor fyllda med heminredningsinspiration, tips och idéer, nyheter och berättelser om livet på olika platser i världen. Vi delar också med oss av hur IKEA arbetar med produktutveckling och hållbar innovation för ett bättre liv hemma. Läs våra berättelser.

Nyheter
IKEA lanserar nyheter kontinuerligt under hela året och IKEA katalogen 2018 innehåller över hundra produktnyheter där några av dem är flexibla VIMLE modulsoffa – designad för att designas av dig –, stilrena VEDBO fåtölj och förhandstittar på kommande nyheter som  SANDBACKEN soffserie, BRÖNDEN matta och YPPERLIG kollektion i samarbete med det danska designföretaget Hay (säljstart 6 oktober 2017).

IKEA katalogen 2018 har Sverigepremiär idag den 17 augusti och börjar distribueras till hushållen i nästa vecka. Den trycks i 203 miljoner FSC-certifierade exemplar och översätts till 35 språk. Den digitala versionen av IKEA katalogen 2018 kan upplevas både online och som app med fördjupad information och inspiration. Till den digitala IKEA katalogen 2018.

Vad gör svenska folket i vardagsrummet?
På IKEA drivs vi av vår nyfikenhet på livet hemma. Därför har vi tillsammans med Sifo undersökt vad som verkligen pågår i svenska folkets vardagsrum, om vanor, pinsamheter och mänskliga mikrobeteenden. Du är inte ensam om att tycka att din partners inredningsstil är sämre än din!
Läs mer ”Allt du inte vill veta om vardagsrummet”

Mer om IKEA katalogen 2018:  IKEA katalogen 2018 pressmaterial
K
ontakt:
Tina Björeman, pressansvarig IKEA Sverige, 0733-47 11 70
Produkter och priser: press.sto@ikea.com

Här nedan finns högupplösta pressbilder och filmer för nedladdning. Vid digital publicering vänligen hänvisa till www.ikea.se #ikeakatalogen2018 #IKEA

IKEA katalogen 2018 omslag/insida/baksida:

Filmer/bilder digitala IKEA katalogen:

Miljöbilder:
För med detaljerad produktinformation och priser vänligen kontakta press.sto@ikea.com eller tfn 0709-301256, 0733-47 11 56.

Produktnyheter:

Fler augustinyheter hittar du här (ej bilder ur IKEA katalogen): IKEA höstinspiration