IKEA Art Event 2016 – Fotokonst, 22 april 2016

Konst för alla! Den 22 april presenterar vi stolt IKEA Fotokonst – en kollektion i begränsad upplaga skapad av 11 samtida konstnärer från olika delar av världen. Under några dagar i vår förvandlas IKEA till världens största galleri där alla snabba får möjlighet att investera i fantastisk konst, till ett fantastiskt pris.

Annika von Hausswolff, Rankin och Mandy Baker är några av konstnärerna bakom kollektionen IKEA Fotokonst, uppföljare till förra årets succé IKEA Gatukonst. Kollektionen består av konstaffischer med 11 motiv som spänner från det abstrakta till det figurativa i en spännande och personlig mix.

Säljstart: 22 april, 2016
Kollektionen hittar du här den 22 april: IKEA.se/ARTEVENT
Säljs på alla svenska IKEA varuhus och på IKEA.se

IKEA pressmaterial Art Event 2016

Filmer:
IKEA Art Event 2016 – Fotokonst, Mandy Baker, Mathieu César, Bobby Doherty, Nathalia Edenmont, Jill Greenberg, Annika von Hausswolff, Tanya Long, Chad Moore, Bára Prášilová, Rankin, Robin

Ladda ner pressbilder genom att klicka på respektive bild i gallerierna nedan. Ange ”Foto: IKEA” som bildbyline i direkt anslutning till bilden och/eller produktinformation med hänvisning till IKEA.
#IKEAcollections #IKEAArtEvent2016 #IKEAFotokonst

Konstaffischerna