IKEA och Sonos ska skapa ljud för de många människorna

2015 lanserades IKEAs Home Smart-kollektion, vilket började med trådlösa laddningsprodukter för mobiltelefoner och följdes upp med olika produkter inom smart belysning. Nästa steg på resan mot det smarta hemmet blir ljud.

Samarbeten med externa aktörer/företag är en del av IKEAs strategi för att kunna stärka och komplettera det befintliga produktsortimentet. Idag, den 6 december 2017, offentliggörs ett globalt samarbete mellan IKEA och Sonos. Ett samarbete som kommer synas i IKEAs sortiment med start 2019, tillgängligt för våra kunder i varuhusen och online världen över.

– Tillsammans med Sonos vill vi demokratisera musik och ljud i hemmet, och vi vill skapa produkter som är utformade för hur människor lyssnar tillsammans hemma. Genom samarbetet med Sonos kan vi kombinera IKEAs heminredningskunskap med Sonos expertis inom bra hemmaljud, säger Björn Block, manager IKEA Home Smart på IKEA of Sweden.

IKEA och Sonos kommer tillsammans att sträva efter att göra det enklare för människor att spela musik, var som helst i hemmet, utan att störa det dagliga livet. Det gör det även möjligt för människor att skapa den rätta atmosfären i sitt hem med bra design och ljud.

– På Sonos förstår vi musikens transformerande kraft i hemmet. Vi tror på att ljud ska vara ett inslag i hemdesignen och tillsammans med IKEA kommer vi nu att arbeta för att skapa produkter som gör att människors hem ser bättre ut och låter än mer fantastiskt, säger Patrick Spence, VD på Sonos.

Om SONOS
Sonos® grundades 2002 och är ledande inom ljudsystem för hela hemmet. När en teknik startat med nördiga ingenjörer och duktiga designers som älskar musik, har Sonos vuxit fram till ett globalt musikmärke dedikerat till att förvandla upplevelsen att lyssna på musik i hemmet. Dess trådlösa ljudsystem för hemmet gör det enkelt för alla att lyssna på den musik de älskar, i varje rum i sitt hem, och uppskatta dess höga ljudkvalitet.
Sonos finns nu i fler än 60 länder, med dussintals strömmande musikleverantörer, genom tusentals återförsäljare och i miljoner hem. Med en ständig investering i mjukvara och tjänster, förbättrar Sonos kunders erfarenheter med musik i hemmet, i flera år efter att de köpt den. Sonos förändrar hur människor lyssnar på musik – ett hem i taget.

Sonos, Inc. är ett privatägt företag med huvudkontor i Santa Barbara, Kalifornien med ytterligare kontor i Boston och Seattle, samt i Nederländerna, Sverige, Danmark, Frankrike, Storbritannien, Australien, Tyskland och Kina.

Senaste inläggen